Harry Potter - Owl

26 August 2010

2nd Day Of 'A Challenging Fasting Day'

Subhanallah.. Hari ni memang mencabar sekali puasa. Sebelum ni, hari yang panas panas tu tak lah panas sangat macam ni.. Hari ni, entahlah.. Memanglah lebih baik dari semalam but tak boleh tahan lah hari ni..

Today is the first day I went to school on Thursday during this Ramadhan month.. Minggu lepas and one week before that Yasmin tak datang hari Khamis. So, hari ni I already know where we will go during this Ramadhan month.. We will go to our school's 'Bilik J-Qaf' and we can do whatever we want (that's what I like!) except buat bising (that's what I hate!).

Mula2 tu, Yasmin main hamburger with 2 of my frens. Then, when our teacher cakap "Semua boleh ambik buku dalam almari dan baca,". So, Yasmin selongkar (kononnya) almari tu n terjumpa buku Pendidik.. The book tells all about Islam like fasting, praying n more.. Lepas tu, when Yasmin dah bosan baca buku tu, Yasmin keep that book n cari other book. Then I saw a boy holding a Yasiin book. My fren, Najiha, asked me "Yasmin, boleh ke pegang buku Yasiin kalau tak de wudhu'?" and I replied her by asking back to her, "Buku tu ada maksud tak?" and she replied "Ada,". So, I told her, "Boleh pegang n baca sebab ada maksud.. Kalau tak de maksud, kene ambik air wudhu' dulu,". So, she and the boy read Yasiin. And memandangkan Yasmin memang tengah nak cari buku untuk baca, Yasmin ambik je lah buku Yasiin yang lain and baca. I read from Verse 1 - Verse 83 (semuanya). Najiha just read from Verse 1 - Verse 40 because she was very thirsty that time.. Habis baca Yasiin, I thought I can complete my homework but it's already time to PULANGG!!

No comments:

Post a Comment

Say something..